Enemmän aikaa hoivalle.

Olemme saaneet positiivista palautetta palvelutalojen henkilöstöltä, kun autamme saapuvien puheluiden käsittelyssä. He saavat vähemmän puheluita, kun turvapalvelukeskuksemme suodattaa yleiset kysymykset ja vahinkohälytykset. On hienoa nähdä, että palvelumme auttaa palvelutaloissa työskentelevää hoitohenkilökuntaa, Kaisa Väätämöinen iloitsee.


Turvapalvelukeskus auttaa palvelutalojen henkilöstöä hälytysten käsittelyssä

lokakuuta 25, 2022

Turvapalvelukeskus auttaa palvelutalojen henkilöstöä hälytysten käsittelyssä

Palvelutalon asiakkailta tulevia kysymyksiä ja tiedusteluja kuten: Mitä kello on? Milloin hoitaja tulee käymään? Tarkistin vain, että hälytin toimii, ovat esimerkkejä ei-kiireellisistä hälytyksistä, joita hoitohenkilökunta vastaanottaa päivittäin. Nämä puhelut on kuitenkin mahdollista ohjata turvapalvelukeskuksen päivystäville hoitajille, jotka käsittelevät kaikki saapuvat hälytykset ja välittävät vain avuntarpeen ja  kiireelliset hälytykset hoitohenkilökunnalle.

Turvapuhelinhälytykset eivät aina ole kiireellisiä

Palvelutalon hoitohenkilökunta käsittelee päivittäin kymmeniä ei-kiireellisiä puheluita asiakkailta, jotka eivät vaadi kiireellistä apua. Saapuvat ei-kiireelliset puhelut keskeyttävät hoitohenkilökunnan käynnissä olevat työtehtävät, ja vaikeuttavat työhön keskittymistä. Ohjaamalla turvapuhelut turvapalvelukeskukseen säästetään hoitohenkilökunnan aikaa, kun kaikkiin puheluihin vastaa turvapalvelukeskuksen päivystävät hoitajat. Hoitaja selvittää asiakkaan tarpeen puhelimen välityksellä, ja selvittää hälytyksen syyn ja avuntarpeen kiireellisyyden. Kiireelliset auttamiskäyntiä vaativat hälytykset välitetään hoitajalle.

  • Hoitajilla voi olla tiukkoja tilanteita, jolloin ei voi tai ehdi vastata. Näissä tilanteissa hoitohenkilökunta voi soittaa turvapalvelukeskukseen takaisin, ja kysyä, mitä hälytys koski. Voimme myös tietyissä tilanteissa lähettää tekstiviestillä tiedon hälytyksestä. Tämä tarkoittaa, että hoitajan ei heti tarvitse keskeyttää toimenpidettä puhelimen vastaamiseen, kertoo Turvapalvelukeskuksen johtaja Kaisa Väätämöinen.

Puheluihin vastaa aina sosiaali- ja terveysalan ammattilainen

Turvapalvelukeskus voi vastaanottaa kaikki palvelutaloasukkaiden tekemät turvapuhelut. Puheluihin vastaa aina sosiaali- ja terveysalan ammattilainen, kuten lähihoitaja, joka kartoittaa palveluntarpeen. Puhelun aikana selvitetään hälyttäjän tiedot ja syy hälytykselle. Alustavan kartoituksen jälkeen kiireelliset hälytykset välitetään palvelutalon hoitohenkilökunnalle, joka saa lyhyen ja tarkan puhelun tarvittavasta avusta. Hoitaja säästää aikaa, kun pitkiä haastatteluja asiakkaan kanssa ei tarvitse tehdä.  

  • Kaikki turvapalvelukeskuksen päivystäjät ovat sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia, jotka osaavat kartoittaa soittajan avuntarpeen. Turvapalvelukeskuksemme vastaanottaa hälytyksiä sekä kotona asuvilta ikäihmisiltä että palvelutalojen asiakkailta. Hoitajamme päivystävät 24 tuntia vuorokaudessa 365 päivää vuodessa, jatkaa Tunstallin turvapalvelukeskuksen johtaja Kaisa Väätämöinen.

Positiivista palautetta palvelutalojen henkilöstöltä

Palvelutalon hoitohenkilökunnan on helpompi keskittyä hoitotyöhön, kun puhelumäärät vähenevät. He voivat keskittyä tärkeää asiakastyöhön ja oman ydinosaamisen hyödyntämiseen. Turvapalveluiden välittäminen turvapalvelukeskukseen on saanut kiitosta hoitohenkilökunnalta.

  • Olemme saaneet positiivista palautetta palvelutalojen henkilöstöltä, kun autamme saapuvien puheluiden käsittelyssä. He saavat vähemmän puheluita, kun turvapalvelukeskuksemme suodattaa yleiset kysymykset ja vahinkohälytykset. On hienoa nähdä, että palvelumme auttaa palvelutaloissa työskentelevää hoitohenkilökuntaa, Kaisa Väätämöinen iloitsee.

Turvapalvelu - kuinka voin auttaa?

Turvapalvelu – kuinka voin auttaa? Tämän lauseen olemme kuulleet yli 222 000 kertaa kuluneen 12 kuukauden aikana, kun turvapuhelinasiakkaat ovat soittaneet syksyllä lanseeraamaamme turvapalvelukeskukseen. Näistä puheluista 21% eli 46 000 on ollut vahinkohälytyksiä, joita helposti tapahtuu, kun asiakkaalla on turvaranneke käytössä vuorokauden ympäri. Vahinkohälytykset osoittavat meille, että turvaranneketta käytetään.

Lisätietoja

Virtuaalinen asiakaskäynti

Turvallisuutta arkeen sensoriteknologian avulla vuorokauden ympäri.

Lisätietoja

Turvapalvelukeskus

Huolenpitoa vuorokauden ympäri, vuoden jokaisena päivänä. Tunstallin turvapalvelukeskus tarjoaa laajan valikoiman palveluita, jotka on räätälöity turvaamaan ikäihmisten, pitkäaikaissairaiden ja kehitysvammaisten ihmisten arjen omassa kodissa. Palvelumme avulla apua on saatavilla 24 tuntia vuorokaudessa, vuoden jokaisena päivänä.  

Lisätietoja