85% saapuvista puheluista käsitellään turvapalvelukeskuksessa, ilman ulkopuolisen organisaation osallistamista.


Turvapalvelu - kuinka voin auttaa?

lokakuuta 25, 2022

Turvapalvelu – kuinka voin auttaa? Tämän lauseen olemme kuulleet yli 222 000 kertaa kuluneen 12 kuukauden aikana, kun turvapuhelinasiakkaat ovat soittaneet syksyllä lanseeraamaamme turvapalvelukeskukseen. Näistä puheluista 21% eli 46 000 on ollut vahinkohälytyksiä, joita helposti tapahtuu, kun asiakkaalla on turvaranneke käytössä vuorokauden ympäri. Vahinkohälytykset osoittavat meille, että turvaranneketta käytetään.

Turvapalvelukeskukseen saapuvista puheluista 21 000 on välitetty kunnan kotihoidolle, 10 200 turva-auttajalle ja 849 hätäkeskukseen. Tämä tarkoittaa, että 85% saapuvista puheluista käsitellään turvapalvelukeskuksessa, ilman ulkopuolisen organisaation osallistamista. Olemme onnistuneet pitämään vasteajat lyhyinä ja asiakkaamme tyytyväisinä, vaikka kiirettä on pitänyt keskuksen perustamisesta lähtien.

”Uuden palvelun aloittaminen on vienyt paljon aikaa ja resursseja ja siksi asiakkailtamme saama positiivinen palaute lämmittää erityisen paljon. Kuluneiden kuukausien aikana olemme puhaltaneet yhteen hiileen varmistaaksemme korkealaatuisen palvelun asiakkaillemme.” turvapalvelukeskuksen johtaja Kaisa Väätämöinen kertoo ylpeänä.

”Erityisen ison kiitoksen haluan antaa huikeille turvapuhelinpäivystäjillemme, jotka vastaavat turvapuheluihin nopeasti ja ammattitaitoisesti. Se, että he ovat yhdessä vastanneet yli 222 000 turvapuheluun on uskomatonta. He ovat tehneet loistavaa työtä!” Kaisa jatkaa.

Tunstallin turvapalvelukeskus aloitti toimintansa lokakuussa 2021. Turvapalvelukeskuksemme tarjoaa laajan valikoiman palveluita, jotka on räätälöity turvaamaan ikäihmisten, pitkäaikaissairaiden ja kehitysvammaisten ihmisten arjen omassa kodissa. Palvelumme avulla apua on saatavilla 24 tuntia vuorokaudessa, vuoden jokaisena päivänä. 

Turvapalvelukeskus auttaa palvelutalojen henkilöstöä hälytysten käsittelyssä

Palvelutalon asiakkailta tulevia kysymyksiä ja tiedusteluja kuten: Mitä kello on? Milloin hoitaja tulee käymään? Tarkistin vain, että hälytin toimii, ovat esimerkkejä ei-kiireellisistä hälytyksistä, joita hoitohenkilökunta vastaanottaa päivittäin. Nämä puhelut on kuitenkin mahdollista ohjata turvapalvelukeskuksen päivystäville hoitajille, jotka käsittelevät kaikki saapuvat hälytykset ja välittävät vain avuntarpeen ja  kiireelliset hälytykset hoitohenkilökunnalle.

Lisätietoja

Turvallisesti kotona

Tunstallin terveysteknologia luo turvallisemman ja vapaamman elämän kotona asuvalle ikäihmiselle. Monipuolisten lisälaitteiden ja älykkäiden sensoreiden avulla voidaan luoda jokaiselle sopiva turvakokonaisuus, jotta arki omassa kodissa voisi jatkua pidempään. Lue Turvallisesti kotona -esite, ja tutustu palveluntarjontaamme.

Lisätietoja

Turvapalvelukeskus

Huolenpitoa vuorokauden ympäri, vuoden jokaisena päivänä. Tunstallin turvapalvelukeskus tarjoaa laajan valikoiman palveluita, jotka on räätälöity turvaamaan ikäihmisten, pitkäaikaissairaiden ja kehitysvammaisten ihmisten arjen omassa kodissa. Palvelumme avulla apua on saatavilla 24 tuntia vuorokaudessa, vuoden jokaisena päivänä.  

Lisätietoja